Všudypřítomná reklama

Ať se podíváme prakticky kamkoli, tak uvidíte reklamy, billboardy, bulvár, politické kampaně, znělky, stánky, bannery na internetu a mnoho dalších. Propagaci téměř čehokoli se v dnešní době jednoduše nevyhnete. Společnosti se tímto způsobem samozřejmě snaží zvýšit nejen povědomí o svých produktech, ale především své zisky. Co k tomu využívají?
 světelné reklamy

Síla sugesce

To, že musíte mít všechno, co mají ostatní je naprosto přirozené. Reklama je přitom nejčastěji využívaná sugesce. Obchodníci vám totiž chtějí vnuknout názor, že nutně potřebujete všechno, co prodávají. Sugesce pracuje s našimi psychologickými kořeny a podvědomím. Vkládá dám do hlavy myšlenku, kterou postupně přijímáme za svou. Ve chvíli, kdy ji přijmete si daný produkt koupíte. Marketing pracuje s opakovanou sugescí, která právě toto umožňuje.
 
Nejdůležitější je především zaujmout pozornost potenciálního klienta. Klíčové je navodit správné emoce, které vedou k prodeji. Může to být radost a štěstí, ale také obavy či strach. Sledovat můžete pozitivní i negativní emoce, a to přímo na sobě.
 
Zkuste si někdy všimnout, jak na vás působí televizní propagace, ve které se stane autonehoda. Jistě začnete uvažovat o vlastní bezpečnosti a o prostředcích, které vám ji mohou zajistit. Naopak roztomilé miminko, které se směje od ucha k uchu v reklamě na pleny vám naopak vykouzlí úsměv na tváři a budete se cítit radostně.
 muži před antikvariátem

Zoon Politicon

Již ve starověkém Řecku věděli, že pokud vidíme někoho cizího danou věc, tak ji chceme také. Mluvil o tom i takový velikán jako byl Aristoteles. Snaha zapadnout do společnosti a jejího chování je naprosto přirozené. Všichni chceme být oblíbení. A všichni napodobujeme chování ostatních. A nezáleží na tom, zda napodobujete své rodiče, přátele, učitele nebo kolegy v práci.
 
Už odedávna se jedná o instinkt, díky kterému lidská rasa přežila. Pokud totiž jeden začne utíkat před mamutem, tak začnou utíkat i jiní. Právě toto chování pracuje se základními instinkty. Díky tomu víme, že se nemáme mazlit s tygry nebo plavat s krokodýly. Zvědavost je také silná, ale touha přežít je silnější. A s tím pracuje i propagace, protože umělým způsobem napodobuje chování ostatních.