Proč lidé stále věří mýtům o hubnutí a zdravém životním stylu a kdo je šíří?

Většina lidí se alespoň jednou za život pokusila cíleně ovlivnit svou váhu anebo se zajímala o to, jakým způsobem lze vést svůj život zdravěji a jak být ve svém těle spokojenější. Jistě i vy jste se alespoň jednou v životě v takové situaci ocitli a jistě i vy jste mnohokrát narazili na mýty a polopravdy, které Vás akorát na Vaší cestě zpomalili. Proč ještě stále, v době, kdy se ke kvalitní informacím můžeme dostat nejsnadněji než kdy před tím, věříme v hlouposti?
úbytek na váze
Jsme netrpěliví a hledáme zkratky
Lidem se velmi špatně srovnává s faktem, že bez práce nejsou koláče. Místo toho, abychom zatnuli zuby a pro své zdraví něco udělali, ačkoliv se nám zrovna moc nechce, hledáme jakési zázračné způsoby, pomocí kterých se tvrdé práci vyhneme. Hledáme rychlé a jednoduché řešení. Čaje, pilulky, zábaly, zázračné procedury a potraviny. Co nám ale už nedochází je to, že kila, která jsme poctivě nabírali třeba i několik let, nemůžou zmizet během tří týdnů. Jsme líní, pohodlní a vymýšlíme si výmluvy, kvůli kterým to, či ono nelze. Radši ztrácíme čas zkoušením nesmyslů, než abychom ho investovali do pohybu, či vzdělávání. Je nutno si uvědomit jednoduchý fakt jednou pro vždy. Žádné zkratky neexistují!
detoxikační drink
Marketing
Jak je popsané v předchozím odstavci, rádi hledáme zkratky a pro to, abychom se vyhnuli práci, uděláme často cokoliv a velmi rádi za to i zaplatíme. Toho jsou si samozřejmě vědomi podnikatelé a těžko jim takové chování mít za zlé. Pokud jsme opravdu schopni utrácet velké peníze za nesmyslné preparáty, čaje, ovocné džusy a kouzelné fólie, tak si i zasloužíme být náležitě „oškubání“. A pokud po vypití krabice odvodňovacího čaje, opravdu zaznamenáme úbytek na váze a jsem přesvědčeni, že se jedná o redukci tuku… Tak si zasloužíme být náležitě „oškubáni“ i znovu, až se nám voda vrátí zpět do těla a my opět poběžíme pro čaj.
Ale i marketingové tahy jsou v určitém smyslu nefér, a to, pokud se uměle konstruují módní trendy na jejichž základě následně firmy vydělávají. Příkladem takového konstruktu je například všude omílané téma detoxikace, které není založeno na žádném smysluplném základu.
Obsah může tvořit každý
Dalším důležitým faktem je to, že o výživě a vlastně o čemkoliv jiném může psát, jak na internet, tak do časopisů každý, a proto to ovšem dopadá tak, jak to dopadá. Pokud se pokusíte na téma zdraví najít něco například v internetovém magazínu pro ženy, což je často taková malá líheň dezinformací, narazíte ve většině příkladů na hlouposti. „Jezte každý den okurku a uvidíte ten rozdíl!“, „Pijte pravidelně džus z celeru a účinně detoxikujte své tělo!“. To jsou tituly, které na Vás „vyskočí“ jako první a těm se náležitě vyvarujte.
Pokud jste se v některém z těchto bodů našli, nezoufejte… Teď již víte, co jste dělali špatně a můžete se vydat na novou cestu za lepším já, když se budete vzdělávat z důvěryhodných zdrojů.